Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


POLEMARCHOS - M
 
ΦόρουμLatest imagesΕγγραφήΣύνδεση

 

 Πολεμιστης

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
admin
Admin
admin


Αριθμός μηνυμάτων : 324
Ημερομηνία εγγραφής : 28/05/2009

Πολεμιστης Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Πολεμιστης   Πολεμιστης Icon_minitimeΤρι Ιουν 08, 2010 3:02 pm

ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΑΚΟΥΩ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΠΜΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ [ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑΤΗΝ ΔΙΑΣΤΡΕΥΛΟΜΕΝΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ]. ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΙΔΑΝΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ "ΚΑΘΑΡΟΣ", ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥ, ΠΑΛΕΥΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΙΓΟΨΥΧΕΙ, ΤΟ ΠΕΠΡΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΩΤΕΡΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΕΞΥΨΩΣΗ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΑΟΛΙΝ ΚΑΙ ΣΑΜΟΥΡΑΙ
Στην Κινα ο Δρομος του Π ολεμιστη εισηχθηκε μαζι με το Βουδισμο απο τον Βουδιστη μοναχο και διδασκαλο Μποντινταρμα,τον ιδρυτη της πολεμικης τεχνης των Σαολιν,απο τους οποιους προηλθαν αργοτερα τα διαφορα ειδη (εξωτερικων)πολεμικων τεχνων.

Μεσα απο μια σκληρη και επιπονη εσωτερικη κι εξωτερικη εκπαιδευση και δοκιμασια που μονο οι αριστοι και οι πλεον εναρετοι μπορουσαν να διελθουν,ο μοναχος Σαολιν μετατρεποταν σε μια ακατανικητη (ηρεμη)δυναμη που μπορουσε να θεσει εκτος μαχης πολυαριθμους αντιπαλους στρεφοντας τα ιδια τα οπλα τους εναντιον τους η καθιστωντας τους ανικανους να συνεχισουν την μαχη.Ο θρυλος αναφερει πολλα για της μοναδικες,ανυπερβλητες ικανοτητες τους να ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ,ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΡΟ Η ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ Η ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΗΡΕΜΟΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΑ ΦΤΕΡΩΤΑ ΒΕΛΗ ΠΟΥ ΒΛΛΟΝΤΑΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΣ.

Οπως ειναι φυσικο,η φιλοσοφια και η πρακτικη των Σαολιν επηρεαστηκε
απο τον Ταοισμο και το Ταο τε Κινγκ,το περιφημο βιβλιο του μεγαλου Κινεζου φιλοσοφου Λαο Τσε για το Ταο η το (ΔΡΟΜΟ).Ο Λαο Τσε μιλαει για το ((φυσικο)και(ροικο)τροπο,για τον ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΕΠΥΘΙΜΙΩΝ ΤΟΥ,καιτην ηρεμη συγκεντρωση του στην μαχη,την ΟΛΙΓΑΡΚΕΙΑ, ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ,τη ροικοτητα και ευλυγισια του,την αρμονια του,την αποφυγη της ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ,ΤΗΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ,ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ,ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ,ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ, ΚΑΙ ΠΡΑΟΤΗΤΑ,ΤΗ ΜΗ ΒΙΑ,ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ,ΤΗ ΛΑΚΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΝΧΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.

Οπως επισημαινει:ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ,ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ.Συνφωνα με τον ιδιο ο ευγενης ανθρωπος δεν χρησιμοποιει ποτε βιαια μεσα.Ακομα και τα οπλα του,τα χρησιμοποιει(με ηρεμια και αυτοκυριαρχια).Επισης δεν πανηγυριζει ποτε αλαζονικα για την νικη του και σταματα οταν πραγματοποιει τον σκοπο του.

Ο μεγαλος φιλοσοφος επισημαινειSadΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗ ΒΙΑ ΔΕΝ ΒΡΕΙ ΤΟ ΒΙΑΙΟ ΘΑΝΑΤΟ,ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΛΕΣΩ ΝΑ ΜΕ ΔΙΔΑΞΕΙ.

Κι ενω αυτα συνβαινουν στην Κινα,στην απεναντη Ιαπωνια αναπτυχθηκε το ιδανικο του Σαμουραι Πολεμιστη,ΠΟΥ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ (ΤΙΜΗ),το αγαθο και το δικαιο,με μονο συντροφο του τον θανατο που τον ακολουθη παντου.Εδω ο Δρομος του Πολεμιστη η Μπουσιντο συνδεθηκε στενα με το Σιντο και τον Σιντοισμο,το (Θεικο Δρομο).
Ακολουθωντας τις προτροπες του ηθικου κωδικα του Μπουσιντο και με συνεχη εξασκηση,ο Σαμουραι αποκτα πειθαρχια,ευγενεια,γενναιοτητα και δικαιοσυνη.Διακρινεται επισης για την αυτοκυριαρχεια του,την εγκρατεια.Ο Δρομος του Πολεμιστη ειναι ο δρομος ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ,ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.

Ολες αυτες οι αρετες του πηγαζουν απο την απελευθερωση του απο την ιδεα του θανατου και απο την προσπαθεια του να ανυψωθει απο το εφημερο και φθαρτο στο αφθαρτο και στο αιωνιο.Ο θανατος αποτελει το μονιμο συμβουλο,φιλο δασκαλο και αχωριστο συντροφο του,προσδιδοντας του μια ανυπερβλητη δυναμη και μια βαθυτατη κατανοηση των διαδικασιων της ζωης.

Ο Νταιντογι Γιουζαν αναφερει επιγραμματικα στο Σχολιο πανω στο ΜπουσιντοSadΤο αληθινο θαρρος βρισκεται στο να ζεις οταν ειναι σωστο να ζησεις και να πεθανεις οταν ειναι σωστο να πεθανεις.
==========================================================

παραθετω ενα μικρο αποσπασμα απο την διδασκαλια του δον Χουαν.

εκει πρωτογνωρισα την εννοια του πολεμιστη εγω.

Ο ανθρωπος της γνωσης είναι πολεμιστης

Η υπαρξη του ανθρωπου της γνωσης είναι ενας ακαταπαυστος αγωνας, και η αποψη ότι είναι πολεμιστης, ότι ζει σαν πολεμιστης, παρεχει στο ατομο τα μεσα για την επιτευξη συναισθηματικης σταθεροτητας.


Η ιδεα του ανθρωπου πολεμιστη εμπεριεχει τεσσερις εννοιες:

1ον. ο ανθρωπος της γνωσης πρεπει να εχει σεβασμο

2ον. πρεπει να εχει φοβο

3ον. πρεπει να είναι σε πληρη εγρηγορση (διαρκης παραφυλαξη)

4ον. πρεπει να εχει αυτοπεποιθηση


επομενως το να είναι πολεμιστης είναι μια μορφη αυτοπειθαρχιας που δινει εμφαση στα ατομικα επιτευγματα.

Κι όμως αποτελει μια σταση κατά την οποια τα προσωπικα ενδιαφεροντα μειωνονται στο ελαχιστο, μια και στις περισσοτερες περιπτωσεις το προσωπικο ενδιαφερον δε συμβιβαζεται με τη δυναμη που χρειαζεται για να επιτελεστει οποιαδηποτε προκαθορισμενη, υποχρεωτικη πραξη

Ο ανθρωπος της γνωσης στο ρολο του σαν πολεμιστης είναι υποχρεωμενος να τηρει μια σταση διαφοροποιημενου ενδιαφεροντος για τα θεματα με τα οποια ασχολειται.


Πρεπει να αντιμετωπισει με βαθυ σεβασμο καθετι που εχει σχεση με τη γνωση του για να μπορεσει να το τοποθετησει σε μια προοπτικη με νοημα.

Το να εχει σεβασμο ισοδυναμει με το να εχει αξιολογησει τα ασημαντα αποθεματα του όταν αντιμετωπιζει το Αγνωστο.

Αν παραμεινει κανεις σ αυτό το πλαισιο σκεψης, η ιδεα του σεβασμου διευρυνεται λογικα για να συμπεριλαβει και τον εαυτο του, γιατι παραμενει κανεις τοσο αγνωστος για τον εαυτο του οσο και το ιδιο το Αγνωστο.


Μια άλλη βασικη αναγκαιοτητα για τη ζωη του πολεμιστη είναι η αναγκη να βιωσει και να αξιολογησει προσεκτικα την αισθηση του φοβου.

Το ιδανικο είναι να συνεχιζει κανεις ανεξαρτητα από τον φοβο του την πορεια που εχει χαραξει ως προς τις ενεργειες του.

Ο φοβος υποτιθεται πως χαλιναγωγειται και ερχεται καποια χρονικη περιοδος στη ζωη του ανθρωπου της γνωσης που εξαφανιζεται εντελως, αλλα αρχικα πρεπει να εχει συνειδηση ότι φοβαται και να αξιολογει εγκαιρα την αισθηση αυτή.

Ο δον Χουαν ισχυριστηκε πως ειμαστε ικανοι να κατακτησουμε τον φοβο απλα και μονο με τον αντιμετωπισουμε. (σημ. - εγω προτεινω να μην ταυτιζομαστε μαζι του, αλλα να τον αφηνουμε να υπαρχει σαν ενας χρησιμος φιλος, που δεν μπορει όμως να μας επηρεασει αλλα μονο να μας συμβουλευσει. Οσο για το Δεος μπροστα στο Αγνωστο, αυτό δεν παυει ποτε να υπαρχει. j b g)

Σαν πολεμιστης ενας ανθρωπος της γνωσης χρειαζεται επισης να είναι σε πληρη εγρηγορση.

Πρεπει να επαγρυπνει για να μπορει να γνωριζει σε βαθος τους περισσοτερους παραγοντες που αφορουν τις δυο υποχρεωτικες πλευρες της επιγνωσης:


Επιγνωση της προθεσης και της επιδιωξης


Και επιγνωση της αναμενομενης ρευστης καταστασης

Χρειαζεται να μπορει παντοτε να συγκρινει τον οριστικο στοχο κάθε υποχρεωτικης πραξης με το συγκεκριμενο λογο που υπαρχει και δικαιολογει την επιθυμια του να ενεργει.

Με το να εχει επιγνωση αυτης της σχεσης, μπορει επισης να γνωριζει σε βαθος όλα οσα θεωρουνται ότι είναι η αναμενομενη ρευστη κατασταση.

Η επιγνωση της αναμενομενης ρευστης καταστασης αναφερεται στη βεβαιοτητα ότι μπορει κανεις παντοτε να ελεγχει ολες τις σημαντικες μεταβλητες που εμπεριεχονται στη σχεση αναμεσα στο συγκεκριμενο σκοπο της κάθε πραξης και στο συγκεκριμενο λογο που εχει ο καθενας για να ενεργει.

Αυτή η εσκεμμενη επιγνωση των αλλαγων συνειγορει για την αναγνωριση και ερμηνεια των οιωνων καθως και των αλλων ασυνηθιστων γεγονοτων.

Η τελευταια πλευρα της συμπεριφορας του πολεμιστη είναι η αναγκη για αυτοπεποιθηση.

Χωρις αυτοπεποιθηση θα είναι ανικανος κανεις να εκπληρωσει έναν από τους σημαντικοτερους στοχους της διδασκαλιας: την ικανοτητα να διεκδικησει τη γνωση σα δυναμη.
============================================================
"Δεν έχω γονείς. Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου.

Δεν έχω Θεία δύναμη. Η υπακοή είναι τα μέσα μου.

Δεν έχω μαγική δύναμη. Η εσωτερική δύναμη είναι η μαγεία μου.

Δεν έχω ζωή ούτε θάνατο. Το αιώνιο είναι η ζωή και ο θάνατός μου.

Δεν έχω σώμα. Η ανδρεία είναι το σώμα μου.

Δεν έχω μάτια. Η αστραπή είναι τα μάτια μου.

Δεν έχω αυτιά. Η ευαισθησία είναι τα αυτιά μου.

Δεν έχω μέλη. Η ταχύτητα είναι τα άκρα μου.

Δεν έχω σκοπούς. Η ευκαιρία είναι οι σκοποί μου.

Δεν έχω θαύματα. Το (πεπρωμένο) Δάρμα είναι το θαύμα μου.

Δεν έχω αρχές. Οι αρχές μου είναι η προσαρμοστικότητα σε όλα τα πράγματα.

Δεν έχω φίλους. Ο Νους είναι ο φίλος μου.

Δεν έχω εχθρούς. Η αφροσύνη είναι ο εχθρός μου.

Δεν έχω πανοπλία. Η βούληση και η δικαιοσύνη είναι η πανοπλία μου.

Δεν έχω κάστρα. Το ατάραχο πνεύμα είναι το κάστρο μου.

Δεν έχω σπαθί. Το όνειρο του πνεύματος είναι το σπαθί μου.

Από τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ένα πραγματικός εσωτερικός Πολεμιστής δεν έχει ούτε χρειάζεται σπαθιά, ασπίδες, πιστόλια κλπ. Τα πραγματικά όπλα του είναι οι αρετές του. Έχουν περάσει οι εποχές που οι μάχες γίνονταν σώμα με σώμα ή στρατός με στρατό. Ο πόλεμος αυτός έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό του ανθρώπου και φαίνεται εξωτερικά κυρίως στις δράσεις του. Το καθήκον του πολεμιστή, είναι όπως εύστοχα αναφέρουν ο spirit και η Αmalia, είναι η ορθή δράση. Όπως αναφέρει ο Ραυμόδος Λουλλ, για την εμφάνιση του Ιπποτισμού στο Μεσαίωνα :

"Όταν εξαφανίστηκαν από τον κόσμο η πιστότητα , η δικαιοσύνη και η αλήθεια και τη θέση τους πήρε το μίσος, η δολιότητα, η προσβολή και το ψέμμα, ήταν φανερό ότι χρειάζονταν ένα ιδεώδες που θα επανέφερε την πρώτερη τάξη.... Όταν άρχισε η περιφρόνηση για κάθε δικαιοσύνη και αλήθεια, οι λαοί χωρίστηκαν σε ομάδες των 1000 ατόμων και μεταξύ των χιλίων επελέγη ένας. Αυτός λόγω καλοσύνης, σοφίας, πιστότητας, αξίας, ευγένειας, ομορφιάς και αφοσίωσηςυπερίσχυε έναντι των υπολοίπων 999 ατόμων...Αυτός ο άνθρωπος ονομάστηκε Ιππότης"

Έτσι λοιπόν κατά τη γνώμη μου η μάχη του Πολεμιστή είναι με την σκοτεινή πλευρά του εαυτού του. Είναι, το πως θα καταφέρει να κάνει λάμψουν τα πετράδια των αρετών που κουβαλά μέσα του, όχι για να αποκτήσει τα μπράτσα του Conan, φήμη ή πλούτη, αλλά για να θέσει τον καλύτερο εαυτό του στην υπηρεσία του κόσμου που πραγματικά τον χρειάζεται. Αυτή είναι μια μάχη που ο πραγματικός πολεμιστής την δίνει καθημερινά. Είναι μια μάχη που δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία του Καστανέντα ή του Κοέλιο αλλά και υπάρχει και σήμερα, κόντρα στις επιταγές των καιρών που επιβάλουν το ψέμα, την υποκρισία, την αδικία και το βόλεμα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Πολεμιστης
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Γενικού Ενδιαφέροντος :: Αρχαίων Πολεμικές Τακτικές-
Μετάβαση σε: